onsdag 1 februari 2012

Klappjakt på småföretagare?

Ni är många som har delat min bestörtning över den oskäliga bötessumma jag fått betala. Nu ska ni få höra ännu en sådan historia.
Detta har inte drabbat mig men jag har talat med affärsinnehavaren personligen så detta är inte hörsägen.

Personen ifråga äger en butik i Ektorps centrum. Den aktuella morgonen står det kunder och väntar när det är öppningsdags och säljare som hon är tar hon hand om dessa på en gång. Men se det skulle hon inte ha gjort för hon missade en viktig detalj nämligen att lägga växelpengar i kassalådan och registrera denna summa i kassan.
När våra "kära" representanter från skattemyndigheten senare under dagen gör sitt besök uppdagas denna miss och vips så fick hon böta 5000 kr!

Men vad är det frågan om?! Jag börjar starkt misstänka att de jobbar på ackord!

Jag vill med denna blogg hjälpa till att sprida information så att ingen annan råkar ut för dessa böter.


Vad hände med uttrycket: Det är mänskligt att fela?

Det ska också tilläggas att denna person har känningar "på insidan" som bekräftar det jag redan skrivit. Det är ingen ide att överklaga....

Så nu ska jag sälja så det ryker så jag har råd att betala fler böter…..

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar