söndag 19 februari 2012

Vind i seglen!

"Baksmällan" efter gårdagens rush kom imorse. Klockan ringde 07.00 och en nanosekund efter att jag stängt av den kände jag huvudvärk och illamående.
Förmodligen orsakade av utmattning. Sonen hade ytterligare en hostnatt och det blev bara 5 timmars sömn i hans säng. Kl 02.00 fick han byta till vår och jag fick krypa ner mellan Ben 10 lakan och 100-tals gosedjur
Stapplade upp och tryckte en Naproxen och ett glas Berocca. Efter duschen smörjde jag in min värkande nacke med Aloe veragel och sen fick jag lägga mig en stund igen.
Men jag behävde åka till butiken för att fylla på ett par saker innan mässan så det var bara att bita ihop och ge sig iväg.

Han dock slänga in ett snabbt inlägg på Facebook att jag mådde skit vilket senare skulle "löna sig".

Som tur var kände jag redan på väg till mässan att det gick och rätt håll och illamåendet började släppa.
När mässan öppnade kl 10.00 var jag nästan mig själv igen och sen flöt dagen på riktigt bra.

Vårmässan är nu avslutad och den gick över färväntan. Är jätte nöjd och glad.
Tack till alla kunder som besökte mig och mina tjejer!

Är så lyckligt lottad när det gäller vänner. Vilka pärlor de är!
Mathilde hjälpte mig bygga mässan, Anna-Lena, Lotta och Anita hjälpte mig sälja och Maud ringde och erbjöd sig frivilligt att köra hem halva lasset efter stänging så jag skulle slippa köra två vändor själv.
Det är så man blir rörd.

Tillägnar denna dikt till dem som jag minns den från min barndom för länge, länge sedan:

Att många vänner ha
ej alltid är så bra
bättre att ha nåra få
som du kan lita på

Stort tack och massor av rosor till er alla

Kram J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar