tisdag 7 februari 2012

Högt värde och fläskläpp

Dagarna blir ju inte alltid som man tänkt sig. Vill nästan skriva aldrig men det är ju inte riktigt sant.

Idag han jag jobba till kl 11.30 och då ringde lillans skola. Hon hade ett blodsocker som var 20 (det ska ligga runt 6). Jag pratade med henne och vi kom överens om en dos insulin och jag bad skolan avvakta.
Under tiden kontaktade jag diabetesteamet på SÖS för att rådfråga.
Medans jag väntade på svar därifrån ringde de de från dagis och sa att lillen snubblat på en kompis och ramlat med ansiktet i golvet vilket resulterat i näsblod och fläskläpp.

Så det var bara att lägga ner arbetet för den här dagen och åka på en uppsamlingstur.

Lillan hade börjat repa sig och mådde bättre. Sonen sluddrade lätt med sina svullna läppar men mådde för övrigt bra. Risken finns att det blir en blåtira men tanden som vickar var redan lös vilket skolfröknarna blev lättade över att höra.

I morgon skall lillen få mysa med mormor och så gör vi ett nytt försök på jobbet.

Ha det gott

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar