tisdag 14 februari 2012

Skit i tuttarna mamma!

Just så skrek min dotter till mig en dag för ca 4 år sedan.
Hon hade efter måga års tjat äntligen fått börja rida på ridskola.

Nu är det så att jag aldrig varit intresserad av hästar själv och då ska man tydligen inte ha barn som är det.
För även om du betalar 3000 kr så förväntas det att du ska kunna och fixa allt själv med kusen ditt barn skall rida.

Det hade ju då jag inte fattat när jag anmälde dottern och hade med mig en 1-åring i vagn. Med en make med hästskräck så var det enda alternativet.

Första gången lyckades jag övertala en liten hjälpreda i stallet att kirra kusen åt oss. Visste ju inte ens vad som är bak-å-fram på en sadel!
Sen var det dags att ge sig ut ur stallet. Jag följde efter med vagnen. Men vad ingen behagade tala om för mig var att de skulle ut i skogen så snart hade jag kört fast i leran och fick vända om. Kändes inte bra att se lillan skumpa iväg med en liten tjej som var en halvmeter hög bredvid sig som enda hjälp. Ringde mannen och störtjöt hormonstinn som jag var.

Nästa gång fick mannen passa lillen. Då fick vi ingen hjälp med alla remmar och skit så jag fick klara mig själv. Lyckades vända sadeln rätt i alla fall. När vi kom ut på gårdsplanen visade det sig att vi återigen skulle ut i skogen och att jag hade glömt att fästa ett snöre på huvudet på kusen som man skulle hålla i.

Detta medföra att kusen drog snett pga att jag fick hålla i remmarna vid munnen. Så länge vi promenerade så gick det ju hyffsat men efter en stund skulle vi springa.
Till saken hör att jag ammade vid detta tillfälle och hade E-kupor. En amningsbehå är INTE som en sportbehå och jag hade fullt sjå med att inte slå mig själv på käften med bröna :O)

Lillan blev stressad av att kusen drog snett och att jag var mer fokuserad på mina bröst så till slut skrek hon med lätt panik i rösten:

Skit i tuttarna mamma!

Kan tilläggas att det inte blev så mycket mer ridning för lillans del och jag tycker det är skit att man inte får mer hjälp för dessa dyra pengar.


//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar