måndag 13 februari 2012

Mer solsken!

Idag sken solen igen!

Måndags morgon är nått jag fasar för hela veckan då det ett mindre världskrig brukar utspela sig i vår familj.

Men inte denna morgon. Allt flöt på i en trevligt tempo och ingen snäste eller blev arga på varandra.
Man skulle nästan kunnat tro att vi setat uppe hela natten och rökt fredspipa.

Barn nummer 1 kom iväg i tid till bussen, barn nummer 2 åkte med sin bonuspappa med ett glatt humör och barn nummer 3 klädde på sig sjäv och var glad till sinnes.

Vad händer då. Jo bilen tjorvar och vill inte alls vara med. Men med lite klapp och snälla tankar så gick den igång men med en ilsket röd lysanda motorblockslampa.
Så det blev ett samtal till mannen som konstaterade att jag borde kolla oljan.
Sagt och gjort. Det bidde påfyllning av både olja och kylar vätska och se, det vara bara lite kärlek "barn" nummer 4 behövde. Efter att ha låtit lampan missnöjeslysa ett tag till så slocknade den snällt när smörjet runnit runt i systemet.
Mycket lättad blev jag som verkligen behöver min trotjänare till bil med grymt lastutrymme nu när det är mässhelg.

Så ge Din bil och övriga nära och kära lite kärlek lite kärlek och hälsa från mig för alla behöver det

Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar