tisdag 21 februari 2012

Ny dag nya tag

Idag kommer 2 av tre barn att stanna hemma pga. förkylning.
Måste se till att kurera stora tjejen så gott det går för hon ska åka till Tyskland imorgon och hälsa på en kompis. Försöker köra samma kur som jag gjorde förrförra helgen och håller tummarna.

Lillskit har inte hostat i natt men det är lika bra att han får vara hemma och kurera sig för han är hostig på dagarna.

Härom kvällen satt jag på toa när jag hörde lillen fråga pappa vart jag var. Mannen berättade det och bad att jag skulle få vara ifred. Lillen tyckte dock att han kunde få gå in för dörren var faktiskt inte låst. Han hade ju faktiskt en överraskning till mig. Efter lite överläggning kom de fram till att jag skulle ropa när jag var klar och det ropade han till mig.
Sagt och gjort. jag kunde höra honom fnittra där ute. Tydligen mycket ivrig också för han ropade efter ca 1 minut:
– Är du inte klar snart?
När jag sen ropade så öppnade han dörren och sa med stans bredaste leende:
– Grattis på födelsedagen samtidigt som han sträckte fram en ballong som han fått på helgens kalas.

Nej jag fyller inte år men det är ju tanken som räknas, eller hur?

Ha en bra dag alla

J

PS Igår tog han tillbaka ballongen. Det fick räcka nu sa han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar