måndag 7 mars 2011

Att ta tag i saker

Ibland kan man behöv lyfta sig själv. Ge sig själv en klapp på axeln. Idag har varit en sån dag. Jag måste ge mig själv beröm för att jag är bra på att inte skjuta upp saker, särskilt de tråkiga. Efter många år har jag lärt mig den hårda vägen hur mycket energi det tar. Man vinner absolut ingenting utan blir bara tröttare och tröttare. Så med detta i åtanke har jag nu bestämt efter att ha rådgjort med lillan att den minsta och hårigaste av familjens medlemmar skall få somna in på torsdag. Eftersom hon ändå ska vara hemma pga operationen har hon några dagar att sörja på. Det är verkligen jätte sorgligt men det måste göras.
Så med tårar i ögonen ger jag mig sjäv en klapp på axeln och hoppas att allt sker till det bästa.

1 kommentar:

  1. Men gud trodde du menade Dennis först. Min sönderhostade hjärna är inte den snabbaste för tillfället.
    Men du är duktig! Sånt som måste göras och alla mår ju bättre av att det görs på en gång och inte dras ut på.
    Kram kram!

    SvaraRadera