torsdag 24 mars 2011

Taktil "O"känslighet....

Jag undrar om det finns fler personer som råkat ut för detta eller om det helt enkelt BARA är JAG :O)
Min yngsta dotter har taktil överkänslighet vilket betyder att hennes hud är jätte känslig för ex grova textilier, lappar i kläder. Hon kan t ex inte ha strumpor i skor eller 2 tröjor på varandra.

Men se hennes mor är av en helt annan skola...

Tyvärr måste jag erkänna att jag mer än en gång kommit till jobbet med dubbla par strumpyxor utan att märka det. Hmmm, undrar ni nu, hur menar hon?!

På kvällen har jag tagit av mig byxor och strumpor i ett drag. På morgonen har jag tagit fram ett par nya strumpyxor, tagit på mig byxorna och knallat iväg. Sen blir jag ju lite paff när jag vid dagens första toalettbesök tycker att det är något knöligt i byxan.. och titta där...där var ju gårdagens strumpyxor!
De har hängt med så fint i flera timmar som ett litet extra lager. Skrev jag att det hänt flera gånger?

Men idag hände version 2 av detta dilemma. Tog på mig en långtröja som jag skulle ha som klänning. Då det är varmare idag än senaste gången jag hade den bestämde jag för att bara ta ett linne och inte den långarmade T-shirt jag brukar använda under. Frid och fröjd. Jag kommer till jobbet, går på toaletten och ska sen rätta till kläderna och känner då en misstänkt knöl på höger höft. Cancervarning ropar ni! Men nej, där var den, den långärmade T-shirten - Titt ut.
Så jag har idag helt enkelt diagnostiserat mig själv som Taktil "o"känslig. Håller ni med?

2 kommentarer:

  1. Galet kul :-)

    Kan du tipsa om bra scrappingaffär i London? Ska dit nästa vecka.

    /Andrine

    SvaraRadera
  2. Hej. Ja det verkar bara finnas en men den är värd ett besök. Den heter Blade Rubber stamps och ligger jätte nära British museum. Om du står med ryggen mot museumet så är det nästa tvärgata till vänster. Ha det gott//J PS Jag har 20% på allt i butiken tom söndag ;O)

    SvaraRadera