lördag 3 mars 2012

Att våga vägra TV.

Tror att jag har varit inne på detta förrut men inte äns jag kan komma ihåg allt jag bloggat om.

Men i vissa kretsar är det inte helt ok att INTE titta på TV. Eller rättare sagt att inte följa allt vad Let´s dance, Idol och Melodifestivalen och vad de nu heter.
Jag vägrar låta en TV tablå styra mitt liv (skulle inte funka heller för den delen).
Men jag ser heller inte ner på människor som väljer att lägga sin tid på detta.

Valet är ju fritt.

Om jag väljer att lägga min tid på sånt som ger mig styrka, lycka och frid är det något positivt i mitt liv.
Jag har så begränsat med tid att jag ( med risk för att låta amerikaniserad) vill låta "every moment count".

TV i all ära men det är så mycket skräp som vi ägnar tid åt. Tidigare kund jag också fastna framför TV:n och bara zappa runt och titta på, just det... ingenting. Men jag har bestämt mig. Mitt liv är för kort.
Jag gör det jag vill och du gör det du vill och jag hoppas att du vågar stå för ditt val så som jag står för mitt.
Valet är fritt.

//J

1 kommentar:

  1. Åh, så härligt att läsa att det finns fler än jag som inte tittar på tv. Jag hänger inte med i andras diskussioner om alla dessa program som går. De få gångerna jag ser på tv är lätt räknade. :)

    SvaraRadera