torsdag 15 mars 2012

De växer så det knakar

Härom dagen kom stora tjejen och klagade på att hennes byxor blivit för korta. Då det itne var så jätte länge sen vi köpte dem tänkte jag att hon nog växt.
Mycket riktigt! Min lilla bebis är nu 169 cm lång! Så det blev till att åka och shoppa i går kväll.
Det händer ca en gång i halvåret så det var väl dags.
Hittade en del fina saker till dottern.

Till min fasa verkar det som om de trosor lillan använder skall utgå! Han inte fråga igår då vi "stängde" butiken kl 20.00. Måste ringa idag och kolla läget för i så fall måste jag skicka löpare landet runt för att köpa upp resterande lager.

Hittade också ett par blå mysbyxor till lillen. det är hans favorit färg. Han tom kampanjar för att vi ska måla om huset :O)

Måste titta till  den stora kaninen. Hon är fett sur på mig :O(

I förrgår upptäcte jag att hon hade klägg i ögat. Tog in henne för att göra rent med ögonvatten.
När jag bar ut henne tyckte jag att det luktade lite ättika om mina fingrar. När jag kom in igen tittade jag på flaskan jag använt och uppptäcker till min fasa att jag sprutat Klorhexidin i ögat på henne! Voj voj!
Ringer till vetrinären helt förtvivlad men hon lugnar mig med att det inte är så starkt men att jag nog bör skölja med lite vatten.

Igår morse när jag gick ut till henne så märktes det att hon var jätte sur. Istället för att komma framhoppandes och ivrigt tigga mat så vände hon helt enkelt rumpan mot mig och surade.

Jag förstår henne! Har själv gjort rent ansiktet med aceton istället för ansiktsvatten en gång. Det sved rejält men blev väldigt rent...

Kram på er

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar