tisdag 27 mars 2012

I grevens tid...

Som ni kanske vet har vi två kaniner som bor i en omyggd lekstuga bakom huset.
En frans vädurshona som heter Kiara och en dvärgkaninhane som heter Black Jack.

De har varsin "lägenhet" så de lever i anständighet, nästan...

När vi släpper ut dem försöker alltid lillkillen komma till men det ganska påtagliga storleks skillnaden har gjort det hela väldigt svårt. Han har försökt på alla ledder både framrfån ovh baki från. Uppvaktningen har ökat i intensitet och när jag var hos veterinären i fredags med Kiara bokade jag en tid för kastrering av Black Jack som nu snart är ett år.
Men tydligen var det redan för sent. Ikväll när jag kom ut för att ge dem mat och hö låg 3 små kroppar i Kiaras bur. De var redan döda men under en hög med spån hittade jag 2 som levde.
Nu får vi se om de klarar sig...

Lillan är förstås jätte glad men jag har försökt förbereda henne på att det kanske inte går vägen.

Idag fick jag hämta henne från skolan eftersom hon fått biverkningar av den dubbla dosen Concerta så imorgon sänker vi något så får vi se hur det går.

Ha det gott

//J


Black Jack

Kiara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar