fredag 30 mars 2012

Tänka sig, det funkar!

Min terapeut (åh vad jag hatar det ordet, går inte att stava rätt ) har varit på mig länge om att jag måste göra avslappningsövningar för att varva ner.

Jag har gjort det tillsammans med honom då han steg för steg går igenom kroppen och säger vart jag ska känna och göra.
Har inte kommit mig för att göra det själv eftersom jag inte kan hålla fokus utan att tankarna vandrar iväg innan jag kommit från fötterna till vaden...

Men igår fick jag en snilleblixt och gogglade. Hittade en länk till folkhälsointstitutet där de hade övningar som man kunde lyssna på.
Testade deras minivariant på 4.30 min och det funkade jätte bra. Tom jag kan fokusera så länge.
Blev lite fnissig efteråt pga mannens finländska brytning i kombination med min snuskiga fantasi. Lyssna själva så kanske ni fattar :O)

Idag var jag på riktigt risigt humör men så bestämde jag mig för att lyssna på min lilla "Mumin" och vips så blev det mycket bättre.

Lyckades med att lägga upp inte mindre än 30 st artiklar i webshoppen mm.

Delar med mig av mitt tips och hoppas att fler har glädje av det:

http://www.folkhalsan.fi/Documents/Radioprogram/Avslappningsskivan/1%20Minipaus%20f%C3%B6r%20ny%20energi.mp3

Trevlig fredag!

//J

1 kommentar:

  1. Det finns en del app:ar för avslappning oxå, sök på mindfullness :)
    Kramis

    SvaraRadera