torsdag 29 mars 2012

Underbart avslut

I kväll hjälpte jag lillan med matteläxan.

Ja ni läste rätt! JAG hjälpte till med matte. Hon hade en stencil med divison och jag hade utmanat henne att gissa rätt före mig. Om jag hann först fick hon göra sin favorit. Nämligen att nypa tag i mina läppar och föra dem upp och ner samtidigt som jag försöker sjunga.

Denna ledde till tårar ikväll igen med denna gång skrattårar. Hon skrattade så mycket att hon fick en hostattack.

Stencilen blev klar och vi fick en mycket trevlig stund tillsammans. Dessutom fick jag ett kvitto på att jag kan mer än jag tror.

Hade även en bra dag i butiken med trevligt besök från både kunder och bekanta.

Natti natt

2 kommentarer:

  1. Jag undrar hur många gånger leken har räddat oss här just framför allt med läxan...

    SvaraRadera
  2. Det går verkligen at lyckars med mycket om man orkar. Kram J

    SvaraRadera