tisdag 13 mars 2012

Början på en nya era

Sedan lillan fick sin diagnos 2009 har vi inte haft någon kontakt med BUP (Barn och Ungdoms Psykiatrin),. Man får sin diagnos och sen blir det till att klara sig själv bäst man kan.

Men nu har vi tagit steget att börja medicinera för lillans ADHD. Hon har haft det ganska jobbigt i skolan de senaste månaderna. Kraven ökar och det är itne heller lätt att vara omgiven av flera barn med samma problematik. Att då inte kunna "stänga av" eller "koppla bort" gör det hela ytterligare komplicerat.

Jag bjuder härmed in er att dela vår resa genom att jag delar med mig av våra erfarenheter.

Känner en viss oror inför de biverkningar som ev kan komma. Mest illamående då det kanske påverkar hennes aptit. Aptitlöshet är också en vanlig biverkning och det kombinerat med diabetes är ju ingen höjdare.
Men jag ska inte måla fan på väggen utan nu håller jag tummarna för att lillans livskvalite skall öka och att hennes överintelligenta sidor ska få möjlighet att träda fram i ljuset.


Med godhet

//J

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har oxå barn med bl.a ADHD. Vi har jättemycket kontakt med Habiliteringen och har jättebra hjälp från dem, vad konstigt att ni inte haft hjälp av BUP efter diagnosen, det tycker jag låter galet. Klart man behöver hjälp när ens barn får en sån diagnos. Hoppas att medicineringen hjälpt på önskat sätt för er! Min son som redan var smal innan start av medicinering gick ner mer av medicinen så han har nu haft näringsdrycker i ett par år. Medicinen fungerar dock bra så därför vill vi inte sluta.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Tack för feed back Iffa! Förstaveckan har gått bra. Lillan vill fortsätta köra på 18 mg en vecka till för att stämma av. Redan denna vecka har antalet svärord på skoltid varit 0!
    Jag skojade med henne och sa att det egetnligen var ett Antisvär piller :O)

    Ha det gott J

    SvaraRadera