måndag 12 mars 2012

Varning för....

..Cocktailtomater!

Nu har jag två gånger råkat ut för pinsamma incidenter beroende på denna röda grönsak.

Första gången var en midsommar som jag och mannen firade på landet tillsammans med svärföräldrarna och deras vänner. Vi är alltså 3 par vid middagen. I salladen finns de röda små läckerheterna. Jag stoppar intet ont anande in en tomat och börjar tugga.
Nu vill det sig så illa att den exploderar med en sådan kraft att jag skjuter ut en salva tomatklägg rakt på svärmors väninna som sitter mitt över bordet....

Men i lördags fick jag då "smaka" på min egen medicin.
Hade köpt en baguette liknande smörgås på affären för att få något mer rejält i magen på barnkalaset än bara kaffe och bulle. Medans vi dukar och fixar springer jag och tar en tugga då och då på mackan.
När nästan alla gäster har kommit så kommer en pappa och frågar mig om jag har en penna så han kan skriva på paketet.
Visst har jag det. Samtidigt passar jag på att ta näst sista tuggan och vad händer då?
 Jo jag känner en blöt och kladdig massa spruta rakt över bröstet.
HUR kan man vara så dum att man gömmer en cocktailtomat i en baguette?!
Mackan borde i så fall vara försedd med varningstext!

OBS! Tugga varsamt. Innehåller små röda bomber!

Så där står jag med tomatklägg över hela mig 5 minuter in på kalaset. Som tur var dyker maken upp just då och han blir strängt beordrad att åka hem och hämta en ny tröja.

Ha det gott alla

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar