onsdag 31 augusti 2011

Vad gör du?

Vi förfasar oss ofta över allt hemskt som händer i världen och det i betydligt större utsräckning än vad vi pratar om de goda gärningar folk gör och de bra saker som händer.
Varför inte hjälpas åt att börja prata om positiva nyheter istället för allt det negativa?

Du kan också ställa dig frågan vad du gör eller kan göra för att bidra till ett bättre samhälle och värld?

Nu är det inte alls meningen att moralpredika utan mer att väcka tanken.

Att le och hälsa glatt på folk på morgonen är faktisk väldigt underskattat men det är som ringar på vattnet och det sprider sig.
I går på morgonen mötte jag en dagismamma som gav mig en komplimang. Blev naturligtvis jätte glad!
När jag kom till jobbet gav jag min man en komplimang på Facebook och då blev han jätte glad.
Sen kommenterade dagismamman detta på FB (FaceBook) och då fick jag tillfälle att tacka henne och ge en komplimang tillbaka!

Som jag tidigare skrivit:
" Ingen kan gör allt men alla kan göra något"

Så min utmaning till dig idag är att ge efter din förmåga!
Om det är ett leende eller en 50 lapp till de svältande i Afrikas Horn så GÖR något.

Med risk för att få att bli riktigt präktig (med det skiter jag i för den goda sakens skull) lägger jag in denna länk pga att budskapet är viktig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar