lördag 20 augusti 2011

Inte som andra...

Att jag inte är som andra det har ni nog redan listat ut....
Men nu ska ni höra om mitt senaste påhitt :O)

Jag snarkar och det ordentligt. Jag tom väcker mig själv ibland. Till följd av detta känner jag mig sällan utvilad (även om jag inte blivit väckt av en massa ungar och kaniner).
Har tänkt söka läkare för detta då jag inte riktigt styr över när och var jag somnar som jag berättat om i tidigare inlägg här på bloggen.

I fredags när jag var i hos kiropraktorn bläddrade jag i ett ex av tidningen Hälsa och hittade en artikel om andning. Där stod det bl a att det är bättre att andas genom näsan för att tillgodogöra sig syre på bästa sätt.
Att vara stressad kan leda till att man andas för mycket! Det var nytt för mig men kändes inte konstigt.

Vidare i artikeln står det att de håller kurser och att kursdeltagarna får en tejprulle vid första kurstillfället. Denna ska de använda för att tejpa ihop munnen med när de ska sova för att andas bättre.

Så sagt och gjort. I natt tejpade jag ihop snattran med kirurgtejp!
Tydligen hade jag lyckats snarka ändå med bara näsan till hjälp. Men mannen vittnade om att det inte alls lät lika ansträngt och jobbigt och framför allt inte lika högt.

Hur kändes det då? Jo jag tycker mig faktiskt känna mig lite piggare. Om det nu beror på att jag hade BF (barnfritt) hemma eller tejpen vet jag inte riktigt.
Skall testa ikväll igen och hoppas att jag inte blir väckt. Kan vara lite svårt att prata med barnen....

För den som vill veta mer bifogar jag länken.

Så om ni nu har någon kollega eller partner som pratar/snarkar för mycket kan ni tipsa om att man andas mycket bättre med käften ihoptejpad!

http://www.sorena.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar