tisdag 2 augusti 2011

Morgonstund...

..har guld i mun sägs det ju och jag kan faktiskt hålla med.
Det lugn som råder när man är uppe alldeles ensam. Idag hade jag fördelen att kunna avnjuta min kopp kaffe i ett uterum med solen som strålar utanför.
Nu är det snart dags för övriga familjen att vakna. en procedur som kan fortgå från kl 08-00-14.00.
Ja, jag har en tonåring i huset om nu undrar :O).

När jag jobbade på kontor kunde jag ibland vara på jobbet redan kl 07.00 bra för att det var lugnt och skönt. Hellre en timme tidigare på morgonen och en timme tidigare hem. Om man kan styra sina tider så är det perfekt.
Min man är dock en riktig nattuggla så vi är inte alltid synkade med läggtider. Detta har vi dock löst på ett fiffigt sätt. Det betyder att han nattar mig. De kvällar som jag är för trött för att läsa lägger han sig bredvid mig och räknar baklänges från 10 till 0 tyst för sig själv och när jag somnat smyger han upp igen.

Enligt honom är rekordet 7. Han han alltså inte räkna längre innan jag somnat :O)

På så vis får ju han också en lugn stund för sig själv på andra halvan av dygnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar