tisdag 23 augusti 2011

Nu börjar det!

Så var det då dags igen för skolstart. Igår bockade jag av två inskolningar som turligt nog inte krockade.

I kväll blir det till att sätta sig med almenackan och skriva in alla viktiga datum i kalendern.
Detta är ett måste då jag lever så mycket i nuet att det mesta kommer som en överraskning för mig såsom jul och födelsedagar t ex.

Men det har ju å andra sidan fått min kreativa sida att blomstra och man är en mästare på att improvisera.
Ja det kanske inte alltid blir så lyckat... hhrrmmm

Som när jag skulle göra efterätt. Hade som vanligt ingen plan så jag tänkte att en smoothie blir väl bra.
Så jag tog lite frusen frukt, youghurt, honung och havregryn och slängde i mixern.
Som ni kanske redan vet så har ju jag lite lätt slitna smaklökar och vad jag tyckte var en helt ok efterätt ratades av samtliga och jag blir fortfarande mobbad för denna flera år efteråt!
Jo en av dem åt men det gjorde han nog bara för att vara snäll.

En annan gång kom jag på kl 22.00 att det skulle vara maskerad på dagis nästa dag! Aj aj , what to do, what to do?!
Då gick geniknölarna i spinn och raskt rotade jag fram ett lucianattlinne och en ask paljetter. Satt och sydde  på paljetter till en "prinsessklänning" i 45 minuter. Volia! Allt klart. Så jag höll stolt upp mitt improviserade underverk framför mig bara för att upptäcka at jag sytt på alla paljetter på baksidan....
Så det var bara på´t igen och sy 45 minuter till.

Så lägg nu in alla datum i kalendern,  köp lucianattlinnen och stjärngossehattar nu, fixa julklappar till fröknarna, skriva alla julkort och famför allt laga all julmat och frys in så kan nu lugn njuta av veckorna framför er.

Puss på er alla raringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar