tisdag 16 augusti 2011

Justering på G

Idag ska jag och dottern ha en tjej dag. Första besöket går till kiropraktorn. Hon har varit stel i ryggen ett tag och ska förhoppningsvis slippa det nu.
När hon var 5 år gammal blev hon flög hon ur en sk Tekoppskarusell på ett litet kringresande tivoli.
Det var ett av de värsta ögonblicken i mitt liv! Under loppet av vad som kändes som flera minuter ( rörde sig förmodligen bara om sekunder) tvekade jag att gå fram tilll platsen där hon landat. Jag stod på andra sidan karusellen och hon flög av i riktning mot köfålans metallstaket och asfalten. Trodde inte att hon överlevt.

Vill passa på att utfärda en varning mot denna typ av karusell!
Tekoppskaruseller utan skyddvägg bakom är livsfarliga!!

Allt gick bra och ungen har inte ens en skråma i ansiktet nu trotts att hela vänstra ansiktshalvan var en enda stort skrapsår. Hon kan ha fått en sättning i ryggen å som orkakar henne besvär nu.
För mig är det första besöket på 6 mpånader. Jag som gick 2 gånger i månaden förrut. Så mycket bättre har jag blivit sen jag börjat ta hand om mig och träna!

Nästa stop är Zooaffären. Det ska inhandlas koppel till Black Jack den nya lilla skönheten i familjen.

Sist men inte minst är det dags för min favorit. "Vi" ska handla skolmaterial. Det är så himla roligt.
Jag gillade visserligen inte skolan men att börja var lika kul varje år. Att få köpa nya pennor, sudd och block får det att gå rysningar längs ryggraden!
En an av mina få stora besvikelser i livet är att jag inte kunde ta extra jobbet på Åhlens i city. Skulle få jobba på deras penn- och pappers avdelning. Livets Mecka!!

Men nu har jag ju mitt eget lilla paradis : http://www.weralena.se/

Mys och pyssel på er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar