fredag 5 augusti 2011

Nu är det slut...

... på semestern. På måndag drar hela maskineriet igång igen.
Men jag måst säga att den här sommaren har varit den bästa på många många år!

Vi har tagit det lugnt hemma även i år. Fortsatte på förra årets trend med en "Arga snickaren" semester.
Dvs att man slutför projekt :O) Vi har gjort små utflyckter lokalt och en resa till Göteborg med hela familjen. Det var första resan på tre år som vi gjorde tillsammans alla fyra. Det gick bra men 4 dagar är max vad familjen pallar och så är det bara.

De två minsta barnen funkar så mycket bättre tillsammans i år att lillkillen har kunnat vara hemma nästan hela sommaren istället för att gå på dagis. Förra året fick han gå på dagis för att få "semester" från sin syster, sorgligt men sant. Desto gladare är vi nu över att det funkat så bra och dessutom har hans bästis varit hemma hela sommaren = toppen!

Mannen och jag har hunnit vila upp oss en hel del och njuta av tomt och altan. Grillat en massa och tom lapat lite sol.

Förra året fick jag nästan panik ångest när jag åkte förbi skolans parkering veckan innan skolan skulle börja. Jag fick ångest av all stress som skulle komma men så är inte fallet i år. Har stora förhoppningar på lillans nya skola och att stora tjejen ska reda sig bra.

Lägger upp lite bilder vårt berg som jag håller på att fövandla så ni får se lite av utomhusprojekten som jag pysslat med i år. Räknade ihop att jag nog slängt ut 1000 liter jord runt omkring på tomten.... och burit x antal kilo sten!
Det ser inte mycket ut nu men jag har stora förhoppningar på nästa sommar :O)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar