söndag 28 augusti 2011

Recycling.

Jag är som bekant en riktig baglady! Älskar att samla på mig saker som jag kan se till att de kommer till användning. Ibland hos mig själv men oftast hos andra.

Tycker inte om detta "slit och släng" samhälle som vi lever i! Alltför många bara kastar och köper nytt.
Vet i och för sig också att det inte är helt enkelt att ge bort saker. Det är svårt att hitta någon som kan ta sig an och vara "sambandscentral". Men någon gång i framtiden kommer jag att förverkliga min dröm och då ska ni få se på annat.

Igår blev jag glatt överraskad när en kvinna kom in i butiken och frågade om jag ville ha tyger.
Av naturen är jag lätt skeptisk och undrade förstås vad baktanken var.
Men se det fanns ingen! Hon hade bara svårt att kasta tygerna och undrade om jag med min pysselverksamhet kanske kunde ha användning för dem. Jätte trevligt initiativ tycker jag.

Så nu har modern fått sitt förråd påfyllt och lillkillens dagis kommer få en massa tyg och garner att skapa med.

Jag blev jätte glad och önskar att fler kunde göra på samma sätt.

Så innan du slänger nästa gång, tänk ett varv extra. Det kanske finns någon som tycker att ditt "skräp" är kanonprylar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar