onsdag 3 augusti 2011

Nytt mantra!

Idag gick löpträningen jätte bra. Jag orkade springa hela sträckan och det var första gången.
9,4 km är sträckan som jag sprang. Jag har valt den för att den delvis går genom skogen så att det inte bara blir asfalt.

Jag har sprungit tidigare men nu var det ett par år sedan. Då tränade jag mycket ohälsosamt och denna gång vill jag göra rätt.
Har tyvärr haft en del strul med värkande benhinnor så nu har jag tagit det väldigt lugnt och försiktigt.
Mitt mål är att springa tjejmilen och den går av stapeln den 3: e september.

I min strävan efter att må bra fortsätter jag med mitt Miniyoga pass. Den sista delen är egentligen lika mycket meditation som stretch. Under denna del rabblarjag ett mantra: För varje dag som går blir jag bättre och bättre.
Men idag bestämde jag mig för att byta ut det till: För varje dag som går blir jag starkare och starkare.

Det är nämligen så det känns.

Heja mig!


Blåbär från min egen tomt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar