onsdag 8 juni 2011

Undrens tid är inte förbi...

... Mamma mix har gjort saft!
Kanske ska förklarar mig? Mamma Mix är alltså jag i egen hög person. Jag har en förkärlek för smeknamn och gav mig själv detta då jag inte gillar att laga mat men är en hejare på allt som kommer i pulver form. :O)
Ve och fasa tänker du säkert nu men då ska du veta att jag dessutom har en 2 kastrullsregel.
Jag lagar alltså inget som kräver mer än 2 kastruller, det går helt enkelt bort!
En del av min brist på entusiasm för att laga mat beror på att jag inte har något direkt sinne för smak, eller som vi säger på "förortsvulgiska": j-ligt dassiga smaklökar!
Vissa personer (läs min man) kan smaka på en sås och säga : - Hm, det fattas X. !!! Hur vet man sånt? Alltså när det gäller kryddor finns det 3, salt, peppar och vitlök.
Inte heller hjälper det att ha brytningsfel när man ska läsa recept. Hoppar alltid över en rad eller två med misslyckande som följd.
Men jag kan stoltsera med att ha bakat Sveriges plattaste sockerkaka. Den blev säker 1 cm hög.
Ja, jag hade i bakpulver (som gick ut 2008... ooops).

Men nu till undret. Jag har gjort rabarbersaft. Min monstruös planta tillhandahöll inte mer än 800 gr rabarber Det mesta bestod av blomman som man visst ska ta bort) så det blev bara en flaska.
Under övervakning av min mor som cochade och kom med glada tillrop så blev den riktigt god.
Mäkta stolt är jag!
Hjärtliga hälsningar från Mamma mix


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar