onsdag 22 juni 2011

Spöken i butiker

Har ni råkat ut för butiksspöket som härjar i klädaffärer? Ne he inte det. Men om jag beskriver lite mer detaljerat kanske fler känner igen sig.

Jag blir nämligen trakasserad av detta spöke nästan varje gång jag ska titta på kläder.
Närmar mig en klädställning, sträcker fram handen för att ta ett plagg och vips är spöket där och puttar ner plagget på golvet! När jag sen sträcker mig efter galgen så puttar han ner den också.
Spöket kan också ha varit förutseende och surrat fast just det plagg ( i femton andra plagg )  som jag vill ta fram med påföljden att ALLT ramlar ner. Detta händer mig JÄMT.

Min man tycker det är pinsamt och har valt att ta spökets parti och går alltid en bit bort från mig i butiken så han slipper skämmas eller stå i närheten när andra kunder kommer och frågar:  -Ursäkta, jobbar du här?
Det ser ju ut så när man står och hänger tillbaka och städar efter sig.
Numera struntar jag i att hänga upp plaggen igen.
Jag har förklarat krig mot butiksspöket och försöker ignorera skramlet och väljer ett annat plagg om "skiten" sitter fast!

Mannen hämnas jag på genom att göra en sk "Plastic Burnout" = Dra kreditkortet så många gånger att det blir varmt. Han påstår nämligen att jag har dålig avståndsbedömning! Har ni hört nått så fånigt?

Mmmooohhhaahahaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar