tisdag 28 juni 2011

VVV - Våga Vägra Vågen!

VVV- Våga Vägra Vågen! Det ropet borde skalla från alla. Varför denna fixering vid denna tingest? Ja vet jag har varit där själv. Jag har varit slav under den och svurit över den.

Men Nu är det slut. Jag har kommit till ett Må bra läge. Jag mår bra och trivs med mig själv och då ska man väl strunta i vad vågen säger, eller hur?
För er som känner mig bättre och vet hur jag ser ut kanske detta känns som en överdrift då just övervikt inte är något jag dras med. Nej visst är det så men jag har haft ätstörningar åt det andra hållet och det är inte häller bra. Vågen kan sätta igång den negativa spiralen igen.
För dig som sliter med några extra kilon råder jag att skippa vågen och röra på dig och äta rätt. Skit i alla dieter och ät efter tallriksmetoden. Ingen rocketsience här inte. (Om du nu måste väga dig så gör det efter att du gjort nr 2!)
Det är samma sak med storlek i kläder. Jag är lite bredare över axlarna än vad som tydligen är brukligt och måste ofta köpa storlek 42/44 eller XXL fast jag rimligtvis borde vara en 38/40.
Min man har alltid rått mig att skita i storleken så länge det sitter snyggt men det är så himla svårt. Det sitter grundmurat i mig att jag inte borde ha så stora kläder!

Har lyssnat på en annan av mina självhjälps gurus,  Antony Robbins. Han har coachat bl a Bill Clinton, Nelson Mandela och Oprah Winfrey.
Den sistnämnda har provat alla bantningsmetoder som finns bara för att finna att de i slutändan fått henne att väga mer än när hon började. Mr Robbins filosofi är att man inte ska neka sig själv en massa saker som man ex gör med bantning, Du ska istället ge dig själv en massa energi genom att röra på dig. Det finns ingen genväg, magisk lösning eller Quick fix till att må bättre. Men DU kan göra det för dig själv.
ALLA KAN. Det gäller att bestämma sig och sluta komma med undanflykter och skylla sina problem på andra. Du är ansvarig för att göra dig själv lycklig.

För dig som vill veta mer om MR Robbins kan du klicka på länken nedan:

http://www.tonyrobbins.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar