söndag 26 juni 2011

Skadad :O(

Klockan är 03.06 och jag kan inte sova. Orsaken till detta är ett bultande pekfinger som gör ont som f-n!
Hade oturen att råka fastna med fingret i ytterdörren. Vet inte riktigt hur det gick till men på något sätt skulle jag dra igen dörren efter mig och då blåste den igen. Egentligen borde väl hela handen ha lekt dörrstopp men nu så fick vänster pekfingertopp ta smällen rakt över nagelbandet.
Försökte rekonstruera händelsen för maken senare under kvällen men fick inte riktigt till det.
Jag var inne med hela kroppen och sträckte vänster arm bakåt för att stänga dörren. Testa gärna själva och försök förklara hur fingertoppen blev klämd? Eller kanske inte....

Det är lättare att förklara när jag glömde ta ut huvudet ur skåpet när jag skulle stänga skåpluckan, eller glömde är fel ord. Jag hann inte ut med hela huvudet helt enkelt.
Har också haft problem med att vänsterhanden stänger lådor fastän högerhanden är kvar i.

Roligast tyckte nog min man att det var när jag skulle stänga badrumsskåpet. Högerhanden höll på att ställa in en burk med ansiktskräm då vänsterhanden började stänga. Nu blir det bråttom tänkte högern och smet ut precis i tid innan den luriga vänstern smällde igen skåpsluckan.
Jag låter då utstöta ett triumferande:
- Haha! till mannens stora förvåning ( han vet ju inte förstått dramatiken i det som just utspelat sig).
- Vad håller du på med frågar han?
- Jag hann !svarar jag triumferande och förklarar händelseförloppet.
Mannen tittar på mig en med otydbar blick, suckar och går ut ur badrummet.
Typiskt honom att inte kunna vara glad för min skull, eller hur?!

Tror att högern handen gör sitt till för att hålla mig vaken. Den är väl skadeglad nu när äntligen vänstern hamnat i kläm...
Nu blir det en värktablett till och ett försök att somna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar