måndag 31 oktober 2011

Mässläge

Nu börjar min hjärna gå in i "mässläge". Det betyder t ex att jag vaknar kl 03.00 och gör listor i huvudet på allt som måste fixas. Det är en hel del att stå i för att allt ska flyta smidigt.
Till min hjälp har jag gjort en packlista som jag följer inför varje mässa och den är toppen.
Det är mycket som ska få plats i en redan sprängfylld hjärna.

Tänk om man själv kunde få bestämma vad som skulle få plats där inne.

Varför kommer jag ihåg namnen på nästan alla jag gått på dagis eller i skolan med? Snacka om värdelöst vetande. Men man är ju inte som alla andra.
I morse hade det t ex varit mycket bättre om jag kommit i håg att det var maskerad på dagis.
Nu poppade det upp i minnet 5 minuter innan vi skulle vara på dagis...
Som tur var ville min lille son vara tomte och den dräkten hade aldrig blivit undanhängd efter julen så det var bara att grabba tag i den i förrådet.
Ibland är det bra att jag inte är så super effektiv....

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar