söndag 23 oktober 2011

En till sak avklarad på The bucketlist!

Japp så tillhör man då skaran av 1000-tals pilgrimmer som vallfärdat till Mecka (hmm Ullared).

Vi tog bilen ner på fredag eftermiddag och sov på ett vandrarhem.
Upp kl 06.30, en raggardusch, i med en snabb frukost och sen iväg. Vi var vid målet 07.30 och hör och häpna, vi var inte ensamma!?
Parkeringsplatsen var nästan full men vi fann en plats snabbt ändå och begav oss ut i höstregnet.
Väl därinne påbörjades så shoppingen och ja, det var billigt.
Gjorde faktiskt en hel del fynd. Hade faktiskt ingen shoppinglista utan försökte köra på känn och det gick ganska bra.
Efter ca 1 ½ timme var det dags för en 10 minuters fika paus och sen "på´t igen".

Men nu började det bli trångt och ganska snart insåg jag att min fobi för trängsel började göra sig påmind.
Ringer då mina vänner för att kolla status och ev bege mig till kassan.

Under pågående samtal tittar jag ner i min kundvagn och inser till min förtvivlan att den INTE är min....
Under hela tiden i varuhuset har jag haft en fokuserad uppsikt över vagnen så fort jag släppt taget för att ingen skulle ta den. Det har jag lärt mig av att studera alla 3 säsonger av Ullared på kanal 5!
Hade tom skrivit upp numret på vagnen på min handled.
Nu börjar jag ana paniken. Ser då att det sista jag kan indentifiera som "min" vara är en skjorta och påbörjar ett försök att bana mig fram till damkläderna. Får helt sonika dumpa den andra vagnen för att snabbare kunna ta mig fram.
Lite lätt svettig och nästan panikslagen kommer jag så fram. Där möter jag blicken på en kvinna i exakt samma stadium.
Våra blickar möts ett par sekunder och hon utbrister:
- Har du tagit min vagn?!
-Ja, svarar jag med min ynkligaste röst och tårar i ögonen. Men tillägger så fort jag bara kan:
- Men jag vet var den är!
Kvinnan blev så lycklig över detta att mitt misstag genast var förlåtet och vi påbörjade färden genom varuhuset till den stulna kundvagnen.
Allt slutade gott.
Nu ville jag bara hem och som tur var mina kompisar med.
Vårt Ullareds äventyr slutade kl 12.00 och vi påbörjade färden hem trötta men lyckliga.

Det blir nog en tripp igen men det kommer dröj ett tag.

Kram på er




Ser det inte härligt ut? Min man undrar fortfarande hur mycket han "sparat" på denna resa.... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar