fredag 28 oktober 2011

Redan hunnit gråta en skvätt...

.. men oroa er inte, det är inget allvarligt.
Har helt enkelt tittat på mitt nya favorit program Secret Millionare på webben.

Om ni inte kan handlingen så ska jag dra den kort:

En miljonär får i uppdrag att för honom/henne (på en för dem okänd plats) hitta och infiltrera verksamheter som på ett eller flera sätt bidrar till att hjälpa andra. Det kan vara enskilda personer eller organisationer.
De får fyra dagar på sig och under denna tid lever de på existensminimum. Den femte dagen delar de sen ut checkar till de som berört dem mest.

Programmet är 45 minuter och jag blir så varm om hjärtat och tårarna strömmar. 

Man kan ju diskutera att sådana här program inte borde behövas.
Naturligtvis är det så men nu ser världen ut som den gör...

Men jag känner igen känslan som de får i slutet. Att ge till andra är en j-a kick!
Om du inte redan gjort så prova! Det är lätt beroende framkallande och jag önskar att jag kunde göra mer. Men den tiden kommer men inte just nu.

Ta hand om dig och ge av dig till andra.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar