måndag 24 oktober 2011

Terrorister?

Som rubriken kanske avslöjar är det ett trist ämne jag tänkte ta upp idag.
Dock är det inte den allra värsta sorten jag tänkte skriva om ( men nästan ).

Vi har de flesta av oss blandade känslor vad gäller telefonsäljare och har kanske som jag försökt minimera antalet som ringer genom att anmäla mig till NIX.
Nu händer det ändå att de smiter igenom och ringer på söndagskväll mitt i middagen och frågar om vi verkligen inte vill fortsätta med Kalle Anka. Detta är ju nog så irriterande.

Men nu har de utveklats en ny "art". SMS-terroristerna!

Jag som är medlem överallt får skylla mig själv tcyker ni! Sluta vara så "poäng-kåt" ;O)

Men nu är det ju så här att jag har en tro på att majoriteten av mänskligheten har sunt förnuft.

Därför blir jag mäkta förvånad när jag blir väckt, ja ni läste rätt, VÄCKT av ett SMS klockan 08.00 på en helgdag av ett sms från Kapp-Ahl (visserligen en torsdag men likförbaskat en röd dag).
Ni som känner mig nu vet att mina sovmornar är så gott som obefintliga så gissa om jag blev putt.

Nu senast var det Telenors tur. De väckte mig kl 06.45 för att tala om att de börjat sälja Iphone (nått nummer)! Ahhh men intresseklubben antecknar!
Är det en News flash att inte alla i hela Sverige bryr sig? Om man nu verkligen gör det kom detta SMS säkerligen inte som en nyhet.

Så tydligen har de som tidigare varit telefonförsäljare utan moral nu varit på träningsläger och gått på SMS-terror kurs.

Om ni inte redan gissat det så gillar jag inte dessa SMS-terrorister!

Så hör upp nu alla marknadsansvariga! Mitt köpsug väcks absolut INTE av att ni VÄCKER mig.

Så det så.

Ha en bra dag därute.

Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar