onsdag 12 oktober 2011

Händelserik morgon

Klockan är bara 10.30 och jag har redan hunnit med att gråta glädje tårar och känna smärta.

Imorse vid lämning på dagis så gjorde en fröken mig uppmärksam på att de skrivit ner saker som barnen sagt.

De hade fått frågan: Vad gör dig glad?
En del barn hade t ex svar "När tomten kommer" osv men inte min son. Hans svar var:
- När mamma kommer, det pirrar i magen.

Jag höll mig tills jag kom till bilen och ringde min man för att berätta och då kom tårarna. Så otroligt gulligt att jag blev varm i hela kroppen och det behövs en sådan här kall morgon (frost i natt).

Sen bar det av till naprapaten. Jag har fått rekommendation av läkare att söka en sådan då jag har haft besvär i ett par veckor med tryck över bröstet och stickningar i armen. Åkte faktisk in akut i fredags för att dubbelkolla att det inte var hjärtinfarkt. Hade hållt på och fixat i butiken och sen kom trycket som satt i 45 minuter och det började sticka i armen. Blev skitskraj men det var falskt alarm. Alla värden var bra.

Naprapaten använde sig av ord som massiv låsning och kopiösa spänningar vilket tyder på att jag har en inflammation i bröstmuskeln. Han sträckte bl a ut min vänsterarm succesivt samtidigt som han tog pulsen.
När armen var helt utsträckt hade jag ingen puls alls kvar i handleden... Så det blir ett par besök till så hoppas jag få rätsida på detta!

Har ju inte vågat träna på ett tag men nu ska jag köra igång i morgon igen och jag längtar verkligen!
Tror helt och fullt på att jag kommer att må bättre nu. Har haft det lite tungt både i kropp och knopp den senaste månaden så nu ska det bli bättre tider framöver, så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar