onsdag 2 november 2011

Teknikfobi

Det kanske man inte tror att jag kan ha men när det gäller mobiltelefoner så vill jag precis som med bilen att de bara skall funka.

Jag har jobbat med mobiltelefoni i 10 år och borde ju kunna ett och annat men tekniken har sprungit ifrån mig.
På "min" tid var de första modellerna stora som en mindre handväska och du kunde lätt spräcka ett skallben på någon om du behövde försvara dig med den. Sen blev de bara mindre och mindre och var du riktigt hipp fick du plats med mobilen i en tändsticksask.

Nu faller det sig så att även jag måste böja mig för den nya tekniken.

Jag har nått så fiffigt som Google kalender på datorn. Det gör att jag kan se både min och min mans åtaganden. Jätte smart!
Problemen uppstår när man missar att föra in möten från det man skriver upp i papperskalendern...
Dessutom har vi alltid minst 3 kallelser till olika läkare sittandes på kylen.

Så nu är det dags för mig att kliva in i Smartphone världen. Huvva huvva.
Vet inte alls hur det ska gå. Jag kan nämligen inte ens svara i mannens telefon när det ringer!
Om man har två händer som är i krig med varandra för jämnan så är detta en stor utmaning. Man har ju inga vanliga knappar på dessa modeller. Dessutom är de ju stora som dasslock (en del av dem).
Jag som bär omkring på 10 kg handväska tycker inte det är optimalt.

Men nu är det dags att sluta upp att komma med ursäkter och ta klivet in i teknikens värld.
Så vänner, om jag aldrig mer ringer, elelr aldrig mer svarar i mobilen så vet ni vad det beror på.
Jag vill mer än jag kan :O)

Kramix


Tro det eller ej men denna bild är från i somras! De håller än. Vissa saker VAR bättre förr :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar