söndag 27 november 2011

Julpynt på G

I kväll skall det julpyntas i hemmet. Väntar in de stora tjejerna som varit hos sin pappa i helgen.
Jag är själv inte så mycket för pyntande men det är allitid lika kul att se lillan gå igång.
I år ska väl även lillebror vara med och rycka i sakerna.

Minns så väl första julen efter skilsmässan då tjejerna skulle vara hos son pappa över julen.
Hålet i hjärtat var hur stort sem helst. En av de jobbigaste stunderna i mitt liv.
Men jag hade bestämt mig för att göra det så smärtfritt för dem som möjligt. Jag satte mig själv sist och lät dem vara ifred hos pappan hela julen. Inget propsande på att de minsann skulle vara hos mig också.
Det finns få saker som jag tycker så illa om som föräldrar som bara ser till sig själva i sådana här situationer och använder barnen som spelmarker i sitt skilsmässospel.

Om föräldrarna kommer överens och samtalar så far barnen minst illa. Men nu får man ju inte alltid som man vill i dessa lägen och vissa vuxna beter sig som barnungar!

Men nu åter till julpyntet. Den där ensamma julen fanns det verkligen ingen inspiration att pynta. Men nått skulle jag väl åstadkomma så jag tog helt sonika två stycken tomtar i form av magneter och slängde upp på kylskåpet och så var saken biff! Pyntat och klar.

Trevlig första advent!

//J

Knappar - Gingerbread people Artikelnummer 68031094

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar