måndag 21 november 2011

Stolt & Imponerad

Jag är så galet stolt över min syster därborta i Nepal. Hon är verkligen en av de modigaste människor och har en av de vackraste själar jag vet.
Just nu kämpar hon mot både yttre och inre demoner i form av en elak artat magbacill och läkarskräck. Men som hon på något sätt alltid lyckas med så trotsat hon sina fobier och tar tag i problemet helt på egen hand.
Hoppas nu verkligen att hon mår bättre mycket snart och att hon får njuta av sina sista dagar där.
Längtar efter dig!

Senaste nytt angående skolväsendet:

Fall nr 1. Min väninnas son får behålla sin resurs! Efter ett telefonsamtal med rektor i fredags bekräftades detta. Så himla bra och vi är så lättade. Enligt rektor har det aldrig varit fråga om att ta bort resursen.
Nu kan man ju undra om de har talat förbi varandra eller om detta var ett sätt att "rädda ansiktet". Vem vet men faktiskt så skiter jag i vilket.
Mäkta stolt är jag också över att min väninna propsade på att det skulle skrivas in i hennes sons handlingar att han har rätt till resurs tills han fyller 15 år! You go girl!

Fall nr 2: Ingen ny info

Fall nr 3: Jag ringde skolan ånyo i morse. Det visade sig att trots att skolan (fröken) inte ville ta diskussionen med mig hade de inga problem att gå på min dotter. Detta ledde till att hon nu inte visste om hon skulle få följa med till badhuset idag! I morse fick jag tala med en annan lärare och honom han gör verkligen skäl för namnet Pedagog. Han frågade hur besvären ser ut för lillan, om det kan ändra sig och hur det brukar yttra sig. Han förstod precis varför jag yttrade oro och beklagade att lillan hade känt sig orolig.

Så nu lever vi på hoppet i ytterligare ett par veckor.

Med godhet

//J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar