måndag 28 november 2011

Att snooza eller inte snooza...

.. ja det är frågan?

Just nu för jag ett krig mot mig själv varje morgon.
I morse segrade jag och gick upp när klockan ringde 06.25 ( kan bero på att jag varit vaken sen 06.10).

De senaste månaderna har jag snoozat i 30 minuter. Under denna tid har min klocka ringt 3 ggr och mannens 2 ggr. Inte direkt fråga om någon kvalitetssömn precis.
Jag har sällan känt mig så trött och det är väl inte riktigt syftet?

För ett par månader sen var jag jätte duktigt. Jag gick upp 30 minuter före alla andra. Satte på lite plingplong musik (sån där de spelar när man får massage eller asniktsbehandling). Gjorde en kopp grönt te och läste ett par sidor i en "feel good" bok. Det var verkligen hur mysigt som helst och en kanonbra harmonisk start på hektiska mornar.
Varför slutade jag med det?

Så nu är det dags att ta tag i det här och införa snoozeförbud för mig!

Ha en himla trevlig vecka allesammans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar