fredag 18 november 2011

Det är aldrig försent!

Först vill jag tacka  för alla stöttande ord efter gårdagens inlägg. Tack!

Jag har inte hört något från skolan ännu så vi får väl se hur det går. Lovar att hålla er uppdaterade.

Men nu till dagens ämne.

Jag har läst en mycket inspirerande artikel i Vouge.
Den handlar om en mor och dotter som har löpning som gemensamt intresse sedan många år tillbaka.
Inget konstigt med det tycker ni.

Men om jag tillägger att mor och dotter är 60 respektive 96 år kanske ni höjer på ögonbrynen...
Ida Keeling är alltså 96 år och började springa på uppmaning av sin dotter vid 67 års ålder.
På frågan om dottern (Shelley Keeling) int var orolig för om hennes mamma skulle klara av att springa 5 km var svaret:
"It never occurred to me that my mom couldn´t run, I was like, `come on, Mom"
Jag tänkte aldrig på att min mamma inte kunde springa. Jag bara liksom: Kom igen mamma.

Mamman klarade loppet och älskade det och har sedan dess fortsatt med att springa.

Jag tycker det är så häftigt i flera avseenden! Inte bara att hon springer "trots" sin ålder utan att hon hittade sin grej relativt sent. Dessutom att hennes dotter inte såg mammans begränsningar utan möjligheter!

Så dagens utmaning:

Finn din "grej" och se möjligheter!

http://www.vogue.com/magazine/article/vogues-annual-age-issue/#


Visst ser det härligt ut?!

Med omtanke

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar