fredag 2 september 2011

Snart smäller det!

Ja imorgon är det alltså dags. För första gången sen tanken väcktes för 10 år sedan ska jag alltså springa tjejmilen!
Jag har varit på väg flera gånger men det har alltid kommit något hinder ivägen.
Jag har dock väldigt blandade känslor inför detta lopp.

Skulle gärna slippa allt ståhej runt omkring, det som de flesta verkar tycka vara själva grejen...
Vem vet, efter imorgon kanske jag också tycker att det var kul. Jobbar mycket med mig själv just nu på att jag faktiskt ska tycka att det här ÄR en kul grej.
Men jag är en kontrollmänniska och detta har jag inte kontroll över. Vet inte vart jag ska (när jag väl kommer dit), hur det ser ut och hur det funkar.
Blir lika stressad över alla sådana situationer och nästa vecka är det dags igen när jag ska på mässan i Borlänge.

Men jag har bestämt mig för att inte låta denna "fobi" stoppa mig.

Så nu utmanar jag mig själv gång på gång och hoppas att jag ska gå segrande ur detta utan att bryta ihop som ett nervöst vrak eller en gnällig surtant ( blir ofta lite tjurig när jag är stressad säger andra ). :O)

Planen är i alla fall inte att springa på någon speciell tid. För mig är det stort att bara vara anmäld!
Hur det än går imorgon har jag ju fortfarande alla löptimmar kvar i kroppen som jag förberett mig med och det kan ingen ta ifrån mig.

Så nedanstående You tub klipp tillägnar jag mig själv, nämligen Sheryl Cole´s Run baby run!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar