måndag 12 september 2011

Såå trött

Ja det märks verkligen att man har en maxad tillvaro.

Igår väll cirkus 22.05 satte jag mig för att gå igenom mailskörden efter ett par dagar utan dator.

Fick till min fasa se att äldsta dottern visst skulle på skolresa idag. Denna resa hade kommit lite hastigt på och hade pga av min "mäss-stress" helt fallit ur minnet. Så det var bara att sätta igång och packa.
Av anledningar som jag inte vill gå närmare in på är det inte helt enkelt... Det slutade med att hon inte har något ombyte, inga vandringsskor utan bara Converse (gympaskor i tyg) osv.
Men när inga goda råd kan mottas och det inte går att kommunicera så får hon lära sig att ta konsekvenserna. Det kallas "Learning by Doing".
Men visst värker det i mammahjärtat och jag undrar naturligtvis hur det går... men jag orkar helt enkelt inte.
När varje liten sak kan leda till ett potentiellt gräl så gäller det att välja sina strider.

Idag fick jag hämta hem lilltjejen som har haft jätte högt blodsockervärde hela dagen. Det har hållt på att strula länge nu och som tur var ska vi till hennes läkare för koll denna vecka.
det kan bero på:
1, Att hennes egen insulin produktion har tagit slut
2. Att hon har kommit in i puberteten
3, Att hon håller på att få en infektion
4, Att det är stressigt med ny skola och nya rutiner.

Inte helt enkel alltså men jag hoppas bli lite klokare efter läkarbesöket.

Eftermiddagen avslutades i gympasalen då lillkillen hade gympaskoj. Min man kom till omklädningsrummet och det var första gången på nästan 2 veckor som vi kunde prata med varandra i mer än 20 minuter...

Mässhelgen har gjort sitt för att ta på krafterna och denna rivstart på veckan har inte heller hjälpt till så det blir till att nanna tidigt för att orka med resten av veckans läkarbesök, föräldrarmöten osv

Kan inte någon uppfinna en batteriladdare för trötta mammor!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar