torsdag 29 september 2011

Morgonrutin

Vad brukar din morgon bestå av?

Ja här är det fullt ös från det att jag slår upp mina blå.
När man har barn med speciella behov är det inte bara att få dem upp ur sängen som gäller.
Du måste hela tiden stämma av att det du bett om blir gjort. Vissa gånger kan du få säga till upp till 5 ggr om varje sak. Nu är det sällan så krävande hos oss men det är ändå ett ständigt passande.
Jag hjälper också mina barn med frukosten. Curling! ropar säkert en hel del av er nu men så är inte fallet.
Om du har fullt upp bara med att få på dig kläder så är detta viktiga mål inte prioriterat.
När lilltejen dessutom har diabetes är det ändå viktigare. Hon har ju en hel del att stå i själv på mornarna med sina sprutor och blodsockermätningar.
Stora tjejen är inte särskilt morgonpigg pch om det går riktigt segt att komma upp får hon med sig frukost i påse. Återigen, välj dina strider. Det är viktigare att hon äter och kommer i tid!

Denna morgon bestod dessutom i akut borttagning av nagelack. Lilltjejen hade fått ett infall att måla naglarna 5 minuter innan avfärd vilket var mindre lyckat. Så det var att ta fram removern och sanera en mer eller mindre blå hand.

När de stora farit i väg med mannen ska lillen tas om hand och debatten om huruvida man får ta med leksaker eller inte till dagis är snart i full gång.

Men först ska jag hinna sanera mig själv och sätta på mig ett ansikte så man inte skrämmer något stackars barn på dagis.

Ha en bra dag.

/J

Sökte på google på en bild av en rugg uggla men hittade den här istället:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar