fredag 15 juli 2011

Insikt.

När jag var ute och sprang igår klarnade tankarna. Det är inte alls konstigt att jag blir frusterad av att ha ledigt. jag är en adrenalinknarkare som alltid har fullt upp. Ni kan ju mitt motto "Fullt ös medvetslös".

Med det i åtanke så är det ju rätt solklart att jag inte njuter av att ta det lungt.
Det är ju som att be en knarkare sluta knarka i 48 timmar och njuta av det. Skulle inte tro det!
Men som så ofta så lyssnar man på vad andra säger istället för att lita på sig själv.

En av mina bästa vänner är en mycket klok kvinna som ibland känner mig "lite för bra".
När jag senare under dagen läste min mail hade hon skrivit just om detta att jag inte skulle förvänta mig att kunna koppla av direkt och inte ställa för höga krav på mig själv.
Hon har så rätt. Det är ju helt sjukt att jag tom har krav på mig själv när det gäller att koppla av!
Inte alls konstigt att det funkar si så där...
Sen tog jag ett snack med mannen. Vi är inte alls på samma våglängd när det gäller att slappa. Han har inga som helst problem med soffliggar läget.
Det som blir lite snett är ju att jag tycker att han borde göra lika mycket saker som jag och det är ju inte rätt.
Bara för att jag inte finner njutning i den formen av avslappning betyder ju inte att han inte ska få gör det.
Så inför nästa sommar har vi gjort upp en plan.
Vi kommer att göra saker tillsamman på dagen och sen får vi göra vad vi vill på kvällen. Då kan han ligga i soffan och jag flyga omkring som ett tort skinn så är alla nöjda och glada :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar