lördag 16 juli 2011

Allvarlig allergisk reaktion.

I går blev jag biten av den mycket gifitga rödvinsmyggan.
Detta ledde till att jag inte kom ur sängen förrän kl 16.00 idag! Ja ni läste rätt kl 16.00.
Gjorde visserligen ett tappert försök vid kl 14.00 att få i mig "frukost" men fick se mig besegrad av denna allergiska reaktion och fick helt enkelt krypa ner igen under täcket.
Sen lekte jag tonåring i ett par timmar. Ni vet den här leken: Nu ska jag gå upp. Men som man aldrig tar slut för att man somnar om en nanosekund senare.

Min man har haft en härlig dag då han kunnat göra precis vad han vill : Citat " utan att få dåligt samvete över  att du springer omkring ute och klipper gräsmattan, bär sten elller annat".
Det är ju trevligt att min man i alla fall kan njuta av att jag är sängliggande :O)

Om du var ett stygn av dåligt samvete eller inte så åkte han och köpte medicin till mig. Det finns som tur var ett ställe här på Ingarö som för medicin för denna åkomma. Nämligen den lokala pizzerian.
Nu känner jag att läkningsprocessen har börjat efter att ha fått i min en capricciosa och närmare en liter läskeblask.

Förmodligen kommer jag att tillbringa resten av kvällen vågrät i soffan för att sen vara mitt högeffektiva jag imorgon igen.

Men jag vill i och med detta inlägg passa på att varna för denna rödvinsmygga. Den förekommer oftas på fredagar och lördagskvällar och det är med största sannolikhet dina vänner eller släktingar som är de tilltänkta offren så jag hade nog bara otur denna gång.
Kan samtidigt vara bra att hålla utkik efter Dry Martinimusen som ger ett svidande bett med liknande symptom som rödvinsmyggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar