söndag 10 juli 2011

Trädgårdsröj

Idag har jag rockat i trädgården hela dagen.
Jag har burit sten, fält en tall, klippt ett bar buskar (på min egen tomt), rensat ogräs, strollat gräsmatten med mossmedel mm. Bäst att passa på medans vädret är bra.
Måste ta bilder hur det ser ut nu och jämföra med nästa sommar. Har spenderat stort sett hela semesterkassan på Plantagen. Sa till mannen att det var ok om han ville köpa sig en liten leksak han också. Rätt ska vara rätt :O)
Som vanligt har jag ju ingen större plan med mitt planterade. Blir det inte bra får man väl göra om.
Har tiggt till mig en hel del blommor och annat när vi varit på besök hos släkt och vänner.
På så sätt kommer vår trädgård att vara ett grönskande lapptäcke av vänner. Å så filosofisk jag blev nu då, herre min je!

I kväll väntar film i soffan med chipsfrossa ( då håller jag mig i alla fall vaken tills chipsen är slut).

Trevlig söndags kväll på er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar