torsdag 7 juli 2011

En olycka händer så lätt

Det fick vi uppleva igår. Mannens bil ( en finare modell från samma land som Media Markt med en massa finesser som kan gå sönder) strulade. En liten knapp funkade inte som den skulle. När det gäller handbromsknappen är det ju extra knepigt då bilen liksom inte vill köra någonstans.
Mannen ringer verkstan och får veta att han ska plocka ut ett verktyg ur backluckan för att manuellt lossa på spärren. Sagt och gjort, mannen gör som instruerat och spärren släpper.
Den ljudliga smäll som följer och som inte alls borde ha hörts i sammanhanget kommer från backluckan.
Den fina carport som bygts är visserligen rymlig men inte så stor att man kan backa ut med en öppen baklucka....
Tyckte verkligen synd om min man men beundrade honom för den själv behärskning han uppvisade när han beskådade resultatet. En krossad bakruta, ett krossat hjärta och glassplitter överallt.

Jag har själv råkat ut för det mesta när det gäller bilar men oftast inte vållat det själv. Har bara krockat en gång och då var det med mammas bil ( så klart man inte krockar sin egen, döööhhh). Jo visst en gång till på min egen uppfart backade jag på min mans kompis bil men vållade mest skada på hans. Min fick bara en liten liten buckla och på så sätt känner jag igen den och vet att den är min.

Efter att min man och jag bestämt oss för att sätta bo skulle vi träffas med varsin bil för att hämta våra nya köksstolar. Mannen öppnar min baklucka och utbrister:
- Men hallå, här är ju redan fullt!
I min baklucka hade jag rustat för krig (mot min j-a bil). Där fanns:
Reservdunk (tom)
Reservdunk (med vatten)
Reservdunk (med bensin)
Bogserlina
Startkablar
Filt
Exktra kläder
Första hjälpen kudde
Verktyg
M m

Min första bil utsatte mig nämligen för diverse prövningar och då var jag ensam i familjen med körkort och fick lösa allt själv.
Nu skiter jag i allt det där. Har bytt ut utrustningen mot minsta möjliga:

Högklackade stilett skor och en "mus i kant" kjol. Sätter jag på mig det och böjer mig över den öppna huven behövs det inte ringas på någon assistans. Snabbt och smidigt :O)


Artikelnr 36075737

2 kommentarer:

  1. Helluu

    åååh kan tänka mig vad m skulle ha vilja både sagt o gjort då han såg förödelsen ;-) ge han en kram från tullinge!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen.
    Det ska jag absolut göra :O). Kram på dig själv//J

    SvaraRadera