söndag 31 juli 2011

Lycka är....

...att ha trevliga svärföräldrar!

Ikväll har svärisarna varit på middag tillsammans med min mamma.
Det är verkligen guld värt att dessa släktingar kan umgås! Saker och ting blir så mycket lättare för alla parter.
Det är absolut inget man kan ta för givet i dessa tider av plastfamiljer och bonusbarn.
Min svärmor har alltid tagit till sig mina döttrar som om de vore hennes egna barnbarn och det ska hon ha all heder för. Det är absolut inget som jag tar för givet men är så tacksam för. När deras egna far- och morföräldrar lyser med sin frånvaro har de klivit in och fyllt tomrummet. Precis som min man gjort när han axlat rollen som faders figur.

Till middag avnjöts grillad tonfisk med timjanpotatis och hollandaissås  ( mormor Inge-Maries recept).
Det blev jätte lyckat och jätte gott.
 Mormor åkte hem för att få några dagar paus innan nästa pass med barnbarn tar vid. Då blir det en tripp till Dalarna och kanin hämtning i Filipstad.

Tycker mig känna av en viss måndagsångest dom jag försöker tränga bort....

Nu ska jag försöka lokalisera tonåringen som är på vift efter middagen och som nog bara har "glömt" att tala om att hon gick hemifrån....

Kramiz

J

1 kommentar:

  1. Halloj; låter som ni hade en härlig kväll, så det ska komma en ny kanin till familjen, men varför i hela friden åka ända till Filipstad för att hämta en ;-)!?!??!
    hoppas du hittade tonåringen i närheten..

    Kram!

    SvaraRadera