tisdag 26 juli 2011

Hår...

Ett återkommande tema på bloggen.

Jag tycker att utvecklingen av människan borde ha kommit så pass långt på dessa 100.000 tals år att kroppshåret borde vara avskaffat vid detta laget, eller hur?
Måste vi vänta 100.000 år till? Vid det laget har nog modet svängt och det är gorilla stuket som är modernt!
Själv borde jag vara i ropet vid det laget. För en ständig kamp mot denna fiende.
Dessutom (och detta är verkligen taskigt) så blir det ju MER hår ju äldre man blir och på en j-a massa mysko ställen?!
Vad är poängen med det?
Vissa tycker det är fint med kropps hår och det är ju skönt för dem.
Själv föredrar jag att eliminera det mesta.

En rolig sak som jag hörde för flera år sedan var om en tjej som beslöt sig för att "städa" bikinilinjen med hårbortagningscreme. Sagt och gjort men sen hände något hon inte förutsett. Telefonen ringde.
Detta var på den tiden när hela apparaten satt fast i väggen och man satt där man satt när man pratade.
Efter en stunds pratande kom hon ihåg att hon var insmord. Hon gick för att skölja av cremen. Lite förvånad blev hon när 100% av håret sköljdes av. Hon hade under samtalets gång glömt bort sig och lagt benen i kors.....

Själv har man ju haft ett och annat missöde med blodviten som följd när man hyvlat av sig en och annan sträng hud på benen med de gula engångshyvlarna från Bic.

Jag är för jämlikhet mellan könen men inte när det gäller hår! Älskar min håriga make men kommer aldrig sluta föra mitt eget antihår krig.

Så mina vänner. Jag ger er här med mitt officiella tillstånd att plocka mig när jag blir sjuk eller gammal och inte kan själv! Det är bara att plocka på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar