söndag 24 juli 2011

Lätta bekymmer är pratsamma, stora sorger stumma..."

I sorgliga dagar som dessa är det verkligen påtagligt att prioritera vad som verkligen är viktigt i livet.
Att välja sina strider och värna om varandra.

Denna typ av dåd som inträffat i Norge är ingenting man kan skydda sig emot och man vet aldrig vem som kommer att drabbas. Det enda som man verkligen kan göra är att ta vara på sitt liv, här och nu!

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag.

Lev i nuet!

Känner mycket med mina norska släktingar och deras vänner och bekanta. Har tillbringat många somrar i Norge och talar språket. Har inte känt för att skriva utan varit nedstämd hela helgen pga det som hänt.

Men nu är det dags att gå vidare och inte låta sig nedslås.

Nu ska jag sätta mig och skriva ett brev till min moster (ett riktigt pappersbrev). Har tänkt på det massor med gånger men bara skjutit upp det..

Så min utmaning idag och din belöning till dig sjäv är att göra det det där som du tänkt på så länge men aldrig kommit tillskott med t ex kontakta en släkting eller vän som du inte pratat med på länge.

Vi har bara ett liv så gör dig själv en tjänst och gör det bästa av ditt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar