tisdag 20 december 2011

Nu är det bevisat!

Jag klarar inte av touch mobiler! Jag  har de senaste dagarna provat en SonyEricsson Xperia. En lättare variant av en sån telefon utan knappar men med utdragbartt tangentbord och ingenting funkar!

Jag kan knappt stämnga av alarmet på morgonen när den ringer. Jag drar och drar över den förbenade displayen men mobilen ringer på.
I går skulle jag hämta ut ett paket på lokala butiken. Hade just fått fram meddelandet och vad tror ni händer då? Jo men det ringer så klart. Efter ett kort samtal lägger jag på och fipplar fram meddelandet igen. Ja men vad händer då, jo det ringer igen..

Idag ringde jag upp min mamma. När jag skulle lägga på kommer det upp "Anita mobil" i displayen.
Av ren reflex råkade jag röra "lägga på luren". Så jag försökte ringa upp Anita igen för att höra vad hon ville.
Döm om min förvåning när mamma svarar! På något sätt har jag inom loppet av en nanosekund lyckats spara ner mammas hem nummer under namnet "Anita mobil". Det är inte illa pinkat gjort med att bara ha rört mobilen typ en gång...

Headsetet är av den typen som man hakar på runt örat. Förmodligen är det pga frustration över mobilen som jag ine hakade på headsetet rätt. Fick mig ett gott skratt när jag gick förbi spegel här hemma och ser att headsetet sitter upp och ner med micken peckandes upp i luften!

Ja man kan ju inte vara bra på allt, eller?

Ha det gott

//J

1 kommentar:

  1. :D Så sant, man kan inte vara bra på allt. Tror livet skulle bli rätt tråkigt om det var så.
    Kramis

    SvaraRadera