fredag 30 december 2011

5 minuter bättre

I dag sprang jag den långa rundan igen för första gången sen i november. Det är alltså andra gången sen jag sprang tjejmilen. Jag blev jätte glad när det visade sig att jag sprang den 5 minuter snabbare än min bästa tid hittils!
Jätte nöjd med mig själv och nu kämpar jag vidare.
En bekant tyckte att jag skulle anmäla mig till Stockholm marathon 2013 och jag får väl fila på det några månader till...
Annars är ju det mer realistiskt att vänta med marathon till jag fyller 50.
Eftersom jag sprang en mil första gången när jag strax skall fylla 40 är det väl inte mer än rätt?
Hon som ville att jag skulle springa marathon har för övrigt sprungit i 6 timmar i streck! Där ligger man i lä!

Snart är det ett nytt år och många funderingar snurrar i huvudet men det ges inte riktigt tid för reflektion. Kankse helt enkelt måste boka in det i kalendern.

Med godhet

J

PS Igår fick jag en kommentar på mitt inlägg om vett och etikett från ett proffs på ämnet nämligen Mats.
Om ni är sugna på att förkovra er mer i ämnet så kolla in hans blogg:

http://blogg.vett-och-etikett.com


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar