torsdag 8 december 2011

Jag hatar Kedjebrevsmail & sms

Nu har stunden kommit till ett av mina hat objekt.

Jag har aldrig gillat denna form av kommunikation. Inte ens som liten när man blev lovad att man skulle vinna en triljon tuggummin om man skickade vidare till 318 kompisar...

De är är alltid förknippade med någon form av förtäckt hot eller tvång och det är det jag hatar.

Jag borde inte ha en enda släkting eller vän kvar i livet eftersom alla borde varit döda vid det här laget om man tror på varningarna.

Så nu till er vänner som faktiskt skickar mail eller sms med liknande innehåll:

Ni kan sluta. Jag kommer inte skicka vidare hur snällt än "hotet" är.

Ni har säkert en god tanke med det hela men det hjälper inte. Jag kommer inte skicka vidare i alla fall även om det gäller vackra bilder eller visdoms ord.

Vill mycket hellre ha en personlig hälsning eller sms.

Så nu vet ni, jag kommer garanterat att bryta kedjan.

Med godhet

//J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar